Falls Sie nur an einem bestimmten Exempar interessiert sind, können Sie aus der folgenden Liste jenes wählen, an dem Sie interessiert sind:
Nur diese Ausgabe anzeigen…
Nur diese Ausgabe anzeigen…
Nur diese Ausgabe anzeigen…
Nur diese Ausgabe anzeigen…
Nur diese Ausgabe anzeigen…
Nur diese Ausgabe anzeigen…
Nur diese Ausgabe anzeigen…
Claude Monet 1840-1926. - 16 Angebote vergleichen
Preise | 2016 | 2018 | 2019 | 2020 |
---|---|---|---|---|
Schnitt | Fr. 14.95 (€ 15.32)¹ | Fr. 7.63 (€ 7.82)¹ | Fr. 7.71 (€ 7.90)¹ | Fr. 9.71 (€ 9.95)¹ |
Nachfrage |
Claude Monet 1840-1926. (1926)
ISBN: 9781906981235 bzw. 190698123X, vermutlich in Deutsch, gebraucht.
Claude Monet muss nicht mehr vorgestellt werden; der Band konzentriert sich auf seine berühmten Serien wie »Heuschober« oder »Kathedrale von Rouen« und weitere Orte, an denen Monet sich regelmässig aufhielt und in der malerischen Wiedergabe seine aussergewöhnliche Beherrschung von Licht- und Atmosphäredarstellung unter Beweis stellte. Eine Vielzahl grossformatiger Tafeln, Gesamtansichten wie Detailaufnahmen, machen es möglich, das Genie einmal wieder zu studieren - und dies nun zum Angebotspreis! 24,5 x 28,5 cm, 198 Seiten, zahlr. meist farb. Abb. u. Tafeln, geb. Sonderausgabe.
Claude Monet
ISBN: 9781906981235 bzw. 190698123X, in Englisch, Parkstone International, neu, E-Book.
Art, Als Impressionist zu gelten war fr Monet eine Auszeichnung. Er war es aus tiefer berzeugung und blieb es bis an das Ende seines langen Lebens. Er begngte sich mit einem einzigen Genre, dem der Landschaftsmalerei. Hier aber brachte er es zu einer Vollkommenheit, an die keiner seiner Zeitgenossen heranreichte. Im Sommer jenes Jahres kam es zu gemeinsamen Malbungen mit Boudin (1824 bis 1898) am Meeresstrand. Mit der Zeit gingen mir die Augen auf und ich begann, die Natur zu verstehen; zugleich lernte ich, sie zu lieben so erinnert sich Monet spter an diese gemeinsamen Exerzitien. Er besucht nicht die Ecole des Beaux-Arts, sondern zieht die von Monsieur Suisse, einem ehemaligen Modell Davids, gegrndete freie Acadmie Suisse vor. Hier war es mglich, fr einen geringen Beitrag lebende Modelle zu malen und zu zeichnen. Die Farbskala der Bilder, die Monet 1871 und 1872 malte, ist nicht sehr breit; sie erinnert an die der Barbizon-Schule und an die Seestcke Boudins. Die Grundtne sind braungelb und blaugrau. Im Jahr 1877 wurde die dritte Ausstellung der Impressionisten erffnet, bei der Monet zum ersten Mal eine Bilderserie zeigte. Mit seinem Motiv, dem Bahnhof Saint-Lazare, setzte Monet nicht nur Manets Die Eisenbahn und seine eigenen Landschaftsbilder aus Argenteuil fort, er schloss sich darber hinaus der bei den Knstlern wachsenden Tendenz an, sich von diesem Transportmittel faszinieren zu lassen. In seinem Wohnort Giverny wurden die Bilderserien Monets wichtigste Arbeitsmethode. In den 1890er Jahren entdeckte Monet London. Zwar begann er die Bilder allesamt in London, beendete viele von ihnen aber in Giverny. Fr den Schriftsteller Octave Mirbeau (1848 bis 1917) war Monet ein Mensch, der Wunder vollbrachte: Mit Hilfe der Farben habe er auf der Leinwand das Sonnenlicht, etwas nahezu Unfassbares, nachgebildet und es um eine Unzahl prismatischer Facetten bereichert. Tatschlich hat Monet das Potenzial der Farbe mit nahezu wissenschaftlicher Strenge bis zu seinen uersten Konsequenzen getrieben; kein anderer Impressionist ist darin so weit gegangen wie er, und es ist wenig wahrscheinlich, dass man in dieser Richtung htte noch weitergehen knnen. eBook.
Claude Monet
ISBN: 9781906981235 bzw. 190698123X, in Englisch, Parkstone International, neu, E-Book.
Art, Als Impressionist zu gelten war fr Monet eine Auszeichnung. Er war es aus tiefer berzeugung und blieb es bis an das Ende seines langen Lebens. Er begngte sich mit einem einzigen Genre, dem der Landschaftsmalerei. Hier aber brachte er es zu einer Vollkommenheit, an die keiner seiner Zeitgenossen heranreichte. Im Sommer jenes Jahres kam es zu gemeinsamen Malbungen mit Boudin (1824 bis 1898) am Meeresstrand. Mit der Zeit gingen mir die Augen auf und ich begann, die Natur zu verstehen; zugleich lernte ich, sie zu lieben so erinnert sich Monet spter an diese gemeinsamen Exerzitien. Er besucht nicht die Ecole des Beaux-Arts, sondern zieht die von Monsieur Suisse, einem ehemaligen Modell Davids, gegrndete freie Acadmie Suisse vor. Hier war es mglich, fr einen geringen Beitrag lebende Modelle zu malen und zu zeichnen. Die Farbskala der Bilder, die Monet 1871 und 1872 malte, ist nicht sehr breit; sie erinnert an die der Barbizon-Schule und an die Seestcke Boudins. Die Grundtne sind braungelb und blaugrau. Im Jahr 1877 wurde die dritte Ausstellung der Impressionisten erffnet, bei der Monet zum ersten Mal eine Bilderserie zeigte. Mit seinem Motiv, dem Bahnhof Saint-Lazare, setzte Monet nicht nur Manets Die Eisenbahn und seine eigenen Landschaftsbilder aus Argenteuil fort, er schloss sich darber hinaus der bei den Knstlern wachsenden Tendenz an, sich von diesem Transportmittel faszinieren zu lassen. In seinem Wohnort Giverny wurden die Bilderserien Monets wichtigste Arbeitsmethode. In den 1890er Jahren entdeckte Monet London. Zwar begann er die Bilder allesamt in London, beendete viele von ihnen aber in Giverny. Fr den Schriftsteller Octave Mirbeau (1848 bis 1917) war Monet ein Mensch, der Wunder vollbrachte: Mit Hilfe der Farben habe er auf der Leinwand das Sonnenlicht, etwas nahezu Unfassbares, nachgebildet und es um eine Unzahl prismatischer Facetten bereichert. Tatschlich hat Monet das Potenzial der Farbe mit nahezu wissenschaftlicher Strenge bis zu seinen uersten Konsequenzen getrieben; kein anderer Impressionist ist darin so weit gegangen wie er, und es ist wenig wahrscheinlich, dass man in dieser Richtung htte noch weitergehen knnen.
Claude Monet 1840-1926. (1926)
ISBN: 9781906981235 bzw. 190698123X, in Deutsch, neu.
Von Händler/Antiquariat, Frölich & Kaufmann Verlag und Versand GmbH, [3457626].
Claude Monet muss nicht mehr vorgestellt werden der Band konzentriert sich auf seine berühmten Serien wie Heuschober oder Kathedrale von Rouen und weitere Orte, an denen Monet sich regelmässig aufhielt und in der malerischen Wiedergabe seine aussergewöhnliche Beherrschung von Licht- und Atmosphäredarstellung unter Beweis stellte. Eine Vielzahl grossformatiger Tafeln, Gesamtansichten wie Detailaufnahmen, machen es möglich, das Genie einmal wieder zu studieren - und dies nun zum Angebotspreis! Neuware, 24,5 x 28,5 cm, 198 Seiten, zahlr. meist farb. Abb. u. Tafeln, geb. Sonderausgabe. Internationaler Versand, Banküberweisung, Offene Rechnung, Lastschrift, Kreditkarte.
Claude Monet (1883)
ISBN: 9781844849024 bzw. 1844849023, vermutlich in Englisch, Parkstone International, neu, E-Book.
Art, For Claude Monet the designation impressionist' always remained a source of pride. In spite of all the things critics have written about his work, Monet continued to be a true impressionist to the end of his very long life. He was so by deep conviction, and for his Impressionism he may have sacrificed many other opportunities that his enormous talent held out to him. Monet did not paint classical compositions with figures, and he did not become a portraitist, although his professional training included those skills. He chose a single genre for himself, landscape painting, and in that he achieved a degree of perfection none of his contemporaries managed to attain. Yet the little boy began by drawing caricatures. Boudin advised Monet to stop doing caricatures and to take up landscapes instead. The sea, the sky, animals, people, and trees are beautiful in the exact state in which nature created them surrounded by air and light. Indeed, it was Boudin who passed on to Monet his conviction of the importance of working in the open air, which Monet would in turn transmit to his impressionist friends. Monet did not want to enrol at the Ecole des Beaux-Arts. He chose to attend a private school, L'Acadmie Suisse, established by an ex-model on the Quai d'Orfvres near the Pont Saint-Michel. One could draw and paint from a live model there for a modest fee. This was where Monet met the future impressionist Camille Pissarro. Later in Gleyre's studio, Monet met Auguste Renoir Alfred Sisley, and Frdric Bazille. Monet considered it very important that Boudin be introduced to his new friends. He also told his friends of another painter he had found in Normandy. This was the remarkable Dutchman Jongkind. His landscapes were saturated with colour, and their sincerity, at times even their navet, was combined with subtle observation of the Normandy shore's variable nature. At this time Monet's landscapes were not yet characterized by great richness of colour. Rather, they recalled the tonalities of paintings by the Barbizon artists, and Boudin's seascapes. He composed a range of colour based on yellow-brown or blue-grey. At the Third Impressionist Exhibition in 1877 Monet presented a series of paintings for the first time: seven views of the Saint-Lazare train station. He selected them from among twelve he had painted at the station. This motif in Monet's work is in line not only with Manet's Chemin de fer (The Railway) and with his own landscapes featuring trains and stations at Argenteuil, but also with a trend that surfaced after the railways first began to appear. In 1883, Monet had bought a house in the village of Giverny, near the little town of Vernon. At Giverny, series painting became one of his chief working procedures. Meadows became his permanent workplace. When a journalist, who had come from Vtheuil to interview Monet, asked him where his studio was, the painter answered, My studio! I've never had a studio, and I can't see why one would lock onesel, eBook.
Claude Monet (2012)
ISBN: 9781844849024 bzw. 1844849023, in Englisch, neu, E-Book, elektronischer Download.
For Claude Monet the designation ‘impressionist’ always remained a source of pride. In spite of all the things critics have written about his work, Monet continued to be a true impressionist to the end of his very long life. He was so by deep conviction, and for his Impressionism he may have sacrificed many other opportunities that his enormous talent held out to him. Monet did not paint classical compositions with figures, and he did not become a portraitist, although his professional training included those skills. He chose a single genre for himself, landscape painting, and in that he achieved a degree of perfection none of his contemporaries managed to attain. Yet the little boy began by drawing caricatures. Boudin advised Monet to stop doing caricatures and to take up landscapes instead. The sea, the sky, animals, people, and trees are beautiful in the exact state in which nature created them – surrounded by air and light. Indeed, it was Boudin who passed on to Monet his conviction of the importance of working in the open air, which Monet would in turn transmit to his impressionist friends. Monet did not want to enrol at the Ecole des Beaux-Arts. He chose to attend a private school, L’Académie Suisse, established by an ex-model on the Quai d’Orfèvres near the Pont Saint-Michel. One could draw and paint from a live model there for a modest fee. This was where Monet met the future impressionist Camille Pissarro. Later in Gleyre’s studio, Monet met Auguste Renoir Alfred Sisley, and Frédéric Bazille. Monet considered it very important that Boudin be introduced to his new friends. He also told his friends of another painter he had found in Normandy. This was the remarkable Dutchman Jongkind. His landscapes were saturated with colour, and their sincerity, at times even their naïveté, was combined with subtle observation of the Normandy shore’s variable nature. At this time Monet’s landscapes were not yet characterized by great richness of colour. Rather, they recalled the tonalities of paintings by the Barbizon artists, and Boudin’s seascapes. He composed a range of colour based on yellow-brown or blue-grey. At the Third Impressionist Exhibition in 1877 Monet presented a series of paintings for the first time: seven views of the Saint-Lazare train station. He selected them from among twelve he had painted at the station. This motif in Monet’s work is in line not only with Manet’s Chemin de fer (The Railway) and with his own landscapes featuring trains and stations at Argenteuil, but also with a trend that surfaced after the railways first began to appear. In 1883, Monet had bought a house in the village of Giverny, near the little town of Vernon. At Giverny, series painting became one of his chief working procedures. Meadows became his permanent workplace. When a journalist, who had come from Vétheuil to interview Monet, asked him where his studio was, the painter answered, “My studio! I’ve never had a studio, and I can’t see why one would lock oneself up in a room. To draw, yes – to paint, no”. Then, broadly gesturing towards the Seine, the hills, and the silhouette of the little town, he declared, “There’s my real studio.”Monet began to go to London in the last decade of the nineteenth century. He began all his London paintings working directly from nature, but completed many of them afterwards, at Giverny. The series formed an indivisible whole, and the painter had to work on all his canvases at one time. A friend of Monet’s, the writer Octave Mirbeau, wrote that he had accomplished a miracle. With the help of colours he had succeeded in recreating on the canvas something almost impossible to capture: he was reproducing sunlight, enriching it with an infinite number of reflections. Alone among the impressionists, Claude Monet took an almost scientific study of the possibilities of colour to its limits; it is unlikely that one could have gone any further in that direction.
Claude Monet (Best Of Collection) (2011)
ISBN: 9781844849024 bzw. 1844849023, in Englisch, 199 Seiten, Parkstone Press, gebundenes Buch, neu.
Von Händler/Antiquariat, californiaspanishbooks.
For Monet, the act of creation was always a painful struggle. His obsession to express emotions and to transmit light effects over nature was much more intense than his contemporaries. In his words: “Skills come and go… Art is always the same: a transposition of Nature that requests as much will as sensitivity. I strive and struggle against the sun…should as well paint with gold and precious stones.”, Hardcover, Label: Parkstone Press, Parkstone Press, Produktgruppe: Book, Publiziert: 2011-06-01, Studio: Parkstone Press, Verkaufsrang: 4100398.
Claude Monet (Best Of Collection) (2011)
ISBN: 9781844849024 bzw. 1844849023, in Englisch, 199 Seiten, Parkstone Press, gebundenes Buch, gebraucht.
Von Händler/Antiquariat, -Daily Deals-.
For Monet, the act of creation was always a painful struggle. His obsession to express emotions and to transmit light effects over nature was much more intense than his contemporaries. In his words: “Skills come and go… Art is always the same: a transposition of Nature that requests as much will as sensitivity. I strive and struggle against the sun…should as well paint with gold and precious stones.”, Hardcover, Label: Parkstone Press, Parkstone Press, Produktgruppe: Book, Publiziert: 2011-06-01, Studio: Parkstone Press, Verkaufsrang: 4100398.
Claude Monet (Best Of Collection) (2011)
ISBN: 9781844849024 bzw. 1844849023, in Englisch, Parkstone Press, gebundenes Buch.
Von Händler/Antiquariat, Ergodebooks.
Parkstone Press, 2011-06-01. Hardcover. Used:Good. Buy with confidence. Excellent Customer Service & Return policy. Ships Fast. Expedite Shipping Available.
Claude Monet
ISBN: 9781780420820 bzw. 178042082X, in Englisch, Parkstone International Publishing, neu, E-Book, elektronischer Download.
Die Beschreibung dieses Angebotes ist von geringer Qualität oder in einer Fremdsprache. Trotzdem anzeigen